با بمب باران مریخ آنجا را قابل سکونت کنیم!

با بمب باران مریخ آنجا را قابل سکونت کنیم!

درباره وب
به ماورای خود نگاهی بیاندازید!

با بمب باران مریخ آنجا را قابل سکونت کنیم!

او معتقد است این کار می تواند ساختار دمای سیاره مریخ را در حدی بالا ببرد که حرارت موجود در این سیاره نه بسیار زیاد و نه بسیار کم باشد. انفجار این بمب‌ها می تواند گرمای بسیار زیادی ایجاد کند و باعث ذوب شدن یخ‌های دی‌اکسید کربن موجود بر روی مریخ شود. با انتشار حجم عظیم دی‌اکسید کربن، اتمسفر مریخ ضخیم‌تر شده و این امکان را ایجاد می‌کند تا آب بر روی سطح این سیاره بوجود بیاید و بشر بتواند در این محیط زندگی کند، البته مشکلات زیادی در راه عملی کردن این ایده وجود دارد. گوشه ای از مصاحبه وی را در ویدئوی زیر مشاهده کنید:

دانلود ویدیو

حال دانشمندان متخصص در زمینه های زمین شناسی نیز در این زمینه ساکت ننشسته اند و به اظهار نظرهایی درباره این تئوری جنجالی دست زده اند. پروفسور برایان تون (Brian Toon) از دانشگاه کلورادو درباره قابل سکونت کردن مریخ نظرات مخصوص به خود را دارد، او معتقد است که بشر می تواند ساختار این سیاره سرخ را مناسب زندگی بسازد ولی استفاده از بمب های اتم را راهکار مناسبی برای این کار نمی داند.

مایکل مان (Michael Mann) از دانشگاه علوم زمین شناسی دانشگاه پن در این باره به نکات جدیدی اشاره می کند. او معتقد است که شاید بتوان حرارت این سیاره را با بمباران اتمی تعدیل کرد ولی این امر به زنجیره ای از مشکلات دیگر منتهی خواهد شد که می تواند به شدت زندگی در این سیاره را دشوارتر از شرایط فعلی بسازد. او معتقد است که این بمباران موجب ایجاد ریز ذرات بسیار زیاد در جو این سیاره خواهد شد و همین امر نیز جو این سیاره را برای زندگی دشوار خواهد ساخت. با این حساب به نظر می رسد که تئوری ارائه شده توسط الون ماسک جایگاه علمی چندان نیرومندی در میان دانشمندان ندارد و نمی توان بر روی آن به عنوان یک گزینه مناسب برای قابل سکونت سازی مریخ حساب کرد.

سایت علمی اسپیناس / منبع: redorbit


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

 کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  تقویت فن بیان  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید